Pages

Saturday 7 July 2012

Buku dan jahitan manik

 Inilah satu-satunya jahitan manik yang paling rumit saya hasilkan. Rumit dikatakan adalah dari sisi kepadatan jahitan manik dan kelebarannya. Tidaklah sukar menjahitnya. Teknik yang simple tapi memerlukan ketekunan dan kesabaran. Jenuh juga untuk menyiapkannya.




 Hari  ini semasa saya mencari majalah lama-lama edisi raya, saya terjumpa buku ini. Saya selak-selak sikit. Tak sangka pulak, ada bab fasal cara menjahit set comforter untuk baby yang saya cari selama ini. Walaupun tidak terperinci, sekurang-kurangnya dapatlah saya gambarannya. Macam-macam ada di dalam buku ini sebenarnya.. Nak belajar jahit langsir, sarung kusyen dan sarung sofa pun ada. Amat bersesuaian untuk dijadikan rujukan pada mereka yang ingin membuat persediaan hari raya ini. Namun begitu, buku ini diterbitkan pada 2007, jadi saya tidak pasti buku ini masih lagi berada di pasaran atau tidak. Saya sendiri tak pasti kenapa saya terlepas pandang buku ini pada jangka masa yang agak lama.






No comments:

Post a Comment